piątek, 25 lipca 2014

Lidskij Kwas z Białorusi (KBAC)

Kilka lat temu ten trunek bywał dostępny na jarmarkach okolicznościowych. Białoruski kwas o zawartości alkoholu do 0,5%, produkowany przez firmę Lidskoje Piwo na bazie wody artezyjskiej, szybko mnie zauroczył. Powiem więcej: to najlepszy kwas produkowany seryjnie, jaki piłem. Do Polski sprowadzała go firma Assa-Pectin z Białowieży, co wyczytałem na polskiej etykiecie od butelki 0,5 l. Podobno importowała go także firma Smaki Kresów.


To co dobre, szybko się jednak kończy. Kolejne jarmarki odwiedzałem, różne kwasy kupowałem, ale Lidskiego nie było. O tym, że zobaczę go gdzieś w sklepie, nawet nie było co marzyć.

I oto w tym tygodniu przechodzę sobie przez Park Zdrojowy w Ciechocinku, gdzie trwał festiwal Impresje Artystyczne. Handlarze rozstawili swoje stoiska. Patrzę i własnym oczom nie wierzę! Na jednym stoi Kwas Lidskij! Bez zastanowienia sięgam po portfel i kupuje butelkę PET 1,5 l. Pisząc te słowa, właśnie popijam sobie ze szklaneczki.


Dotąd widziałem ten kwas tylko w szklanych butelkach 0,5 l, pierwszy raz stykam się z plastikiem. Lektura etykiety sugeruje, że Lidskij tym razem dotarł do nas okrężną drogą przez Litwę. Tam jego dystrybutorem jest firma Volfas Engelman, producent Smetoniškiej Giry.

15 komentarzy:

  1. Mogę pomóc z dostawaj tego kwasu z Białorusi w ilościach hurtowych
    Wmax911@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja obecnie kupuje w warszawie. Maja dwa rodzaje. zwykły i żytni sprzedawany jako ciemny. bardzo dobre. w butelkach pet 1,5 l

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Warszawie gdzie dokładnie?W CH Arkadia sprzedają po cenie zaporowej 25 zł/but.(restauracja Kozaczok).

      Usuń
  3. A gdzie w Warszawie bo szukam aktualnie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś kupiłem w Auchan Modlińska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bywa też w Carrefour Rybnik wspaniały napój .

    OdpowiedzUsuń
  6. W cenie 5 zł za butelkę 1,5l można go nabyć w Auchan Górczewska - Wola Park w Warszawie. Jest w trzech rodzajach: jasny, ciemny i letni(z koncentratem jabłkowym, bardzo dobry i lekki). Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pomorzu ciemny po 6.5zł za 1.5l w oszołomie... No genialny po prostu... Jesli on taki jest z cystern na wschodzie ... to ja nie mam pytań...

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas w Białymstoku Kwasów LIDZKICH (białoruskich) w Auchan czy innych supermarketach jest to wyboru do koloru , niby smaczny , na pewno lepszy niż ten Z Betexu albo z Krynki ale w porównaniu z oryginalnym przywiezionym z Litwy (GIRA) to ten białoruski smakuje jak woda z jakimś koncentratem . Na litwie jest tego też spory wybór , kupiliśmy kilka rodzajów i WSZYSTKIE smakują lepiej jak ten Lidskij podobno z Białorusi

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś kupiłem w Biedronce w promocji 4,99 zł / 2L

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupiłem dzisiaj w Auchanie, 37PLN x 6 kwasów 1,5L
    Bardzo fajny, zbliżony smakiem do litewskich, rzekomo lepszej klasy jakie kupowałem w polsce za dwa razy większą cenę.

    OdpowiedzUsuń
  11. jest w Kauflandzie

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kwas Chlebowy tej firmy szkoda że nie jest dostępny u nas tylko muszę jeździć aż 100 km żeby móc go kupić to najlepszy kwas hak kupiłam

    OdpowiedzUsuń
  13. 32 year-old Tax Accountant Deeanne Rand, hailing from Saint-Sauveur-des-Monts enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Jogging. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a 4Runner. zobacz na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj kupiłem lidsky kvass w intermache kosakowo obok obi. 10,99 za 1,5l pet.

    OdpowiedzUsuń